Glam Followers

Tuesday, April 5, 2011

Failure = Kegagalan = Sadness = Redha

i'm posting this topic as i had failed 1 subject in my exam which being called as Social Studies.
i felt terribly sad and i cant resist from flowing down lots of tears down my cheeks.
i have no idea what is wrong with me cuz i've been studying just like others and how come that i cant get something more than that..i've been dreaming of good results so i can show to my parents that i'm fine here. but, i cant lie to myself that i dont like to be here and it shows through my results which was devastated.
i thought everything will be easy for me here, but i was absolutely wrong. Giving my best and trying my best is just not enough. What should i do to improve myself ? There are so many distraction here that makes me feel uncomfortable and careless about my study. i know myself. my own self wasn't lazy and lame. but, the results that i got truly shown the complete change of me towards a freakin stupid and lazy student. i've been captured and mesmerized by the beauty of being an adult which makes me forget my position as a student.

:'( 
i need to chil-lax myself for a while..later, i will continue.. 
www.tips-fb.com

6 comments:

  1. jangan pernah putus asa Adi!!awak boleh....SETIAP "kegagalan adalah
    suatu pengajaran yang
    m e n d o r o n g seseorang supaya mencuba suatu pendekatan yang belum pernah dicuba terdahulu"...

    KEGAGALAN bukanlah bererti anda seorang yang gagal
    Ia hanyalah bererti anda masih belum Berjaya lagi
    Kegagalan bukanlah bererti anda tidak mencapai
    apa-apa
    Ia sebenarnya bererti anda sudah mempelajari sesuatu
    Kegagalan bukanlah bererti anda seorang bodoh
    Kerana mencuba
    Ia bererti anda berani, anda berhati teguh,
    Bersemangat waja – berbanggalah dengan diri anda
    Kegagalan bukanlah bermakna anda tidak akan
    Berjaya
    Ia hanyalah bermakna anda memerlukan sedikit lagi masa
    Kegagalan bukanlah bermakna anda kecundang
    Ia hanyalah bermakna anda berpeluang untuk bermula semula; mencuba sesuatu yang baru
    Kegagalan bukanlah bermakna Tuhan telah meninggalkan anda
    Ia hanyalah bermakna dia mempunyai rancangan
    yang lebih baik
    Jadi benarlah, kegagalan itu tidak pernah muktamad!


    ~Dr. Robert Schuller.

    ReplyDelete
  2. "Alam ini seolah-olah menjatuhkan orang dengan kesusahan, untuk mencari siapakah di antara mereka yang akan bangkit kembali untuk berjuang lagi!" jadi awk mesti tabah dan cekal hati taw...^^

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. tpi nak tanya nie..nape bgi link blog nie ngan nadia??rasanye tak tersilap org ke??hehee..bukan nak bgi dgn cik NADIAH NABILAH ke sepatutnya???hahaa...:)

    ReplyDelete
  5. haha~! xpa la..bg sapa pon xpa~! =P

    ReplyDelete